جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۲۰۲
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: فرماندار بوشهر گفت: طرح آگاهی بخشی پیشگیری از کرونا با کمک سمن‌ها، فرمانداری و بخش سلامت در بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری بوشهر، عباس جمشیدی عصر دوشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد بوشهر اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد در بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی از اجرای طرح آگاهی بخشی پیشگیری از کرونا با سه ضلع فرمانداری، بهداشت و درمان و سازمان‌های مردم نهاد در بوشهر خبر داد و بیان کرد: این طرح برنامه‌ای کاملاً فرهنگی است که هدف از اجرای آن فرهنگ سازی، توجیه موضوع و اعلام نگرانی‌های موجود درباره خطر کرونا به مردم است.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه برخورد با افراد در دستورالعمل این طرح قرار ندارد ادامه داد: فرهنگ‌سازی ادبیات خاص خود را دارد و این اقدام باید در عین رأفت، ادب و تواضع صورت گیرد و رفتار برخوردی نتیجه عکس دارد.

وی اضافه کرد فعالیت این طرح مبتنی بر آموزش است، بنابراین سمن‌ها در انجام تذکر و آگاهی بخشی از برخوردی که سبب واکنش و موضع گیری مردم می‌شود خودداری کنند.

جمشیدی اضافه کرد: در مرحله بعد از آموزش و آگاهی بخشی برخورد با اصنافی که به تذکرهای پی در پی توجه نکرده باشد به عهده بهداشت، گروه بازرسی، دادسرا و همکاران انتظامی است که در چارچوب مجازات تعیین شده با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به پر بودن بیمارستان‌های استان و شمار بالای مبتلایان، گفت: با توجه به اینکه عادی انگاری برخی افراد در قبال کرونا دیگر افراد جامعه را درگیر می‌کند بنابراین بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا از همه ظرفیت‌ها در فضای مجازی و حقیقی و به ویژه از قابلیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده می‌کنیم.

فرماندار بوشهر اضافه کرد: در چغادک، عالی شهر و خارگ نیز بخشداران با هماهنگی مجموعه بهداشت با بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد فعال در این شهرها در زمینه آگاهی بخشی به مردم اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر